שבבי פייטה, טוויל ועוד- הכל ממסה אחת

מסה קלה אחת ויש לכם מגוון אלמנטים מדליקים ושימושיים לשחק איתם בקינוחים שלכם.

אפשר להכין מהמסה שבביי פייטה, אפשר להשתמש בזה כאלמנט קישוטי, אפשר להשתמש בזה כשכבות לקינוח מיל פיי פטנט, או גליל טוויל להרכיב בתוכו קינוח. כל כך הרבה אפשרויות.

אז הנה המתכון, ואחריו אסביר יותר בהרחבה מה ניתן להכין איתו.

יש גם סרטון באינסטוש

מסת הבצק

50 גרם חמאה

50 גרם אבקת סוכר

50 גרם קמח

50 גרם חלבון

אופן ההכנה:

נמיס את החמאה בזהירות בפולסים של 30 שניות במיקרו, עד המסת החמאה. נערבב את כל החומרים לפי הסדר

לפעמים נרצה לקרר קצת את המסה במקרר לפני השימוש, כדי שתהיה יותר יציבה, לעיתים אין בזה צורך.

את אפיית הטוויל נעשה בתנור שחומם מראש לטמפ’ של 180 מעלות במצב טורבו

כאשר הטוויל חם, ניתן “לשחק” איתו- לגלגל לגליל, ליצור גלי טוויל לקישוט ועוד. על חלק מהרעיונות אני מפרטת כאן בהמשך הכתבה.

כמובן ניתן להכפיל את הכמויות לפי הצורך שלכם

אפשרויות שדרוג- להוסיף וניל למסה (מחית וניל או תמצית וניל איכותית)

שדרוג נוסף- להשתמש בחמאה חומה/אגוזית במקום חמאה מומסת, לקבלת טוויל בטעם אגוזי נפלא:

איך נכין חמאה אגוזית: נשקול 75 גרם קוביות חמאה בסיר קטן, נמיס אותה תוך כדי ערבוב עם מטרפה, עד לקבלת ריח אגוזי, ונראה נקודות חומות על תחתית הסיר (מוצקי החלב שהתקרמלו). מייד נסנן את החמאה לקערה נקייה, ונמשיך בהכנת המתכון

שבבי פייטה

מכירים את שבבי הפייטה הקריספיים הטעימים האלו? אם לא, אז הגיע הזמן להכיר (: הם מאפשרים הוספת מרקם קריספי טעים ומושחת לקינוח. בערבוב עם פרלינה ושוקולד, מקבלים תערובת נפלאה שניתן להוסיף כשכבה קראנצ’ית טעימה בעוגות, קינוחים, קינוחי כוסות, או סתם לאכול משהו שווה בכפית.

שבבי הפייטה נמכרים בחנויות המתמחות, במחיר לא מאוד זול. אז אם נרצה להשתמש בתוספת קראנצ’ית בלי לרכוש כמות גדולה מידי עבורנו במחיר גבוה, או אם במקרה נגמר לכם המלאי הזמין בבית- הנה פתרון מעולה- נכין את הפייטה בעצמנו.

נכין את המסה כמו במתכון למעלה, נמרח שכבה כמה שיותר דקה על נייר אפייה, ונאפה בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות, למשך כמה דקות ספורות, כ- 5 עד 8 דקות בדר”כ, עד שהכל מזהיב בצורה אחידה. נוציא מייד את התבנית מהתנור, נמתין כמה דקות להתקררות, ובעזרת האצבעות, נמעך את הבצק האפוי לשבבים קטנטנים. זה הפייטה שלנו.

מילפיי פטנט

קינוח המילפיי או הקרמשניט הוא אחד המוכרים. לפני כמה שנים, יצרתי קינוח בהשראתו- שכבות של קצפת, תפוחים מקורמלים וריבועי בצק טוויל מהירים להכנה במקום שימוש בבצק עלים. אפילו שדרגתי והוספתי אבקת קינמון לבצק, ויצא קינוח כייפי, טעים וקל כל כך להכנה. בגרסה נוספת של אותו הקינוח, הלכתי על המראה החופשי יותר, ואת הטוויל הכנתי כגלילים- לגלגל רצועות טוויל אפוי מייד בסיום האפייה. המתכון המלא כאן

טוויל צנוברים

טוויל בשילוב צנוברים, שימשו אותי להגשת מנה מלוחה מדליקה, במפגש הסיום של המחזור האחרון של קורס שעת התה אצלי בסטודיו. הכנתי טוויל עם כמות מופחתת של סוכר, מרחתי מהמסה על נייר אפייה, פיזרתי צנוברים ושבבי פרמז’ן והכנסתי לאפייה. הכנתי שכבות של טוויל צנוברים, ביניהן קרם גבינות מוקצף וקרם צנוברים שאני מלמדת להכין בקורס. התקבל ביס חלומי, טעים ומעניין.

טוויל קישוט לקינוח כוסות

בקינוח שיצרתי לסדנת קינוחי הכוסות שלי, שהתחילה לפני כ- 6 שנים, הכנתי טוויל שאני בשילוב קוקוס, והשתמשתי בו לקישוט מדליק בקינוחי כוסות, שמונח על שפת הכוסות האישיות, ומתאפשר לי לזלף עוד תוספת של קצפת. מתקבל מראה מגניב וגם תוספת כיפיית בביס שניקח מהקינוח. אני מכינה משולשי טוויל שאני מעגלת בסיום האפייה כדי לתת להם את המראה היפה הזה.

ניתן גם למרוח שכבה אחידה, ולחתוך באופן חופשי ריבועים ש”נושיב” על שפת הכוס. אופציה נוספת, למרוח על תבנית סיליקון הפוכה, כדי ליצור סוג של קערה, אותה אני מניחה על שפת הכוסות.

מסגרת גליל לקינוח

גלילי טוויל בתוכם הרכבתי קינוח ממגוון שכבות ומרקמים. הטוויל שימש לי כמסגרת לקינוח. מרחתי מהמסה על משטח סיליקון, עיצבתי למלבנים באורך הרצוי, וכשהטוויל אפוי וזהוב, הוצאתי מהתנור ומייד גילגלתי לגליל, כשהטוויל עדיין חם ואלסטי. ברגע שהוא מתקרר לחלוטין, לא ניתן לעשות איתו צורות, והוא יישבר.

גליליות

מי לא אוהב גליליות??? כדי ליצור גלילית, מרחתי שכבת טוויל דקה על משטח סיליקון, בעזרת פלטה יצרתי צורת מלבן, הכנסתי לאפייה, ומייד כשמזהיב, הוצאתי מהתנור וגלגלתי לגליל, כמו הגליליות המוכרות מהילדות.

הכי כיף לטבול באמבטיית שוקולד סמיך שבמרכזה קצפת- אמבטיית השוקולד היא גנאש של שמנת חמה ושוקולד חלב/מריר או עם שוקולד שאני הכנתי- שוקולד ג’אנדויה, וזה פינוק מושלם ומפנק.

אפשר גם עם קפה וקצפת. העיקר שתהיה קצפת.

זו היתה ממש סקירה מדליקה למה שהכנתי לאורך השנים עם הבצק הפשוט הזה, כמה קל להכנה, וכמה אפשר לשדרג ולהכין איתו בקלות כל כך הרבה דברים.

מקווה שתכינו ותהנו, ושהמדריך הקצר הזה יהיה מועיל עבורכם.

ניצן

סדנת פטיפורים דיגיטלית- כל הפרטים כאן

מזמינה אתכם ללמוד קינוחים חדשים ויוצאי דופן במראה ובטעם, קינוחי פינגר פוד מדליקים ומשובחים, הכי פריז שיש. הכל בסדנה דיגיטלית מקצועית, שתלווה אתכם צעד אחר צעד, עד לקינוח המושלם. כל הפרטים כאן

סדנת מלוחים דיגיטלית כל הפרטים כאן

מלוחים לשבועות, מקוריים, טעימים, עם הסברים מפורטים וברורים להכנה!! ויהיה לך שולחן מושלם לאירוח! הכל בסדנה דיגיטלית מושקעת, 3 מלוחים שווים וטעימים עם 2 קינוחי בונוס מתנה! הפרטים המלאים כאן

תגובות ומחשבות

אולי יעניין אותך גם


מתכונים

לבבות טראפלס

טראפלס-אחד הפינוקים הכי קלים ומהירים, ועם זאת אחד הטעימים. כל כך פשוט להכין אותם, והכי כיף להכין אותם בתבניות סיליקון, באיזו צורה שתירצו. אני מכורה לתבניות

לקריאה >>

מתכונים

עוגיות קינמון ופקאן

מתכון לעוגיות שוות ומיוחדות, שהכנתי לאירוח באחד ממפגשי קורס שעת התה אצלי בסטודיו. העוגיות היו כל כך מוצלחות, שמייד התבקשתי לשתף במתכון. העוגיות משלבות

לקריאה >>

מתכונים

עוגות לימי הולדת

עוגות מעוצבות לימי הולדת- העוגה שהבנות שלי הכי אוהבות שאני מכינה, כי הן העוגות הכי זכורות להן מהילדות (היום הן כבר עמוק בגיל ההתבגרות). העוגות שליוו אותי

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות ניצן קינוחים | | תקנון האתר        עיצוב אתר לִהְיוֹת עַצְמָאִית