אתונה היפה

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

אתונה היא עיר שרציתי לבקר בה כבר מזמן, ואיך שהוא רק בינואר 2023 הגעתי ליומיים וחצי לביקור ראשון בעיר, יחד עם ליהי שלי. ועכשיו, ביוני, הגעתי לסופ”ש חברות מושלם בן 4 ימים, טיול כייפי וקליל עם כל מה שבנות אוהבות.

זו עיר כייפית, שמחה ותוססת, שפשוט כיף לשוטט בין הסמטאות המרגשות שלה בלי תחושת זמן, בין השכונות השונות, הגרפיטי, הבתים היפים, ההיסטוריה, והטברנות. כיף לגלות את האקרופוליס מציץ מכל מקום, ולהתרגש כל פעם מחדש מהמראה שלו בראש הגבעה. יעד מושלם לחופשה קלילה וטעימה, במרחק טיסה קצרה (אם מתמזל המזל ואין עיכובים בטיסה, מה שלא קרה לי בשתי הטיסות אליה).

לא אכתוב כאן יותר מידי על האתרים ההיסטוריים באתונה, יש מספיק בלוגים שנותנים מידע יותר מקצועי ומפורט עליהם.

מזמינה אתכם לראות את התמונות המלאות מכל המקומות בהיילייט “אתונה” בחשבון האינסטגרם שלי (: וסימנתי לכם את המקומות העיקריים כאן במפה שלי, מוזמנים להציץ.

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

אתחיל עם כמה מילים על הרחובות שנמצאים בין שתי הכיכרות המרכזיות- כיכר סינטגמה וכיכר מונסטיראקי. יש כמובן את הרחוב המרכזי בעיקר לחנויות המותגים הרגילות- רחוב Ermu. והרחובות המקבילים אליו והרחובות הקטנים שביניהם-פשוט להסתובב ולשוטט שם. רחובות מלאים בחנויות, בתי קפה, מסעדות וברים, מלאים באווירה כייפית. באזור הזה גם לנתי בשני הביקורים. המרחקים ממש קצרים ממקום למקום, נוח וכיף ללכת לכל מקום ברגל, אפילו עד לאקרופוליס.

Sweet Nolan

המקום הכי חשוב שתהיו בו!!! גם קונדיטוריה, ויש להם גם מסעדה שלצערי לא הצלחנו להזמין אליה מקום. אבל כאן אכלנו את עוגת הגבינה הבאסקטית המושלמת ביותר שאכלתי!!! נכון ליום כתיבת שורות אלה כמובן…. היא היתה במרקם מושלם ורך, בדיוק כמו שצריכה להיות, וטעימה בטירוף. שם גם אכלנו את הקינוח הפורטוגלי Pastel de Nata  שהיה פשוט מושלם!!! עד כדי כך מושלם, שממש לפני הנסיעה לשדה חזרתי אליהם כדי לקנות שוב את המאפה הטעים הזה. ואני לא חוזרת בדרך כלל לאכול שוב את אותו הקינוח בטיולים. גם שאר הקינוחים נראו מצויינים, אלגנטיים, מדוייקים, בעיצוב יפייפה. בקיצור, ביקור חובה!

Birdman Japanese Grill

מסעדת גריל יפנית מאוד טובה ומומלצת. כמו תמיד, אנחנו חולקות את המנות, אז בחרנו מלא מנות קטנות לחלוקה, מנות מופלאות וטעימות, שנתנו את הרף הגבוה לטיול הזה- באמת שהכל היה ממש טעים, תוכלו לראות את כל התמונות של כל המנות באינסטגרם.

לקינוח היו שני קינוחים בלבד, אחד שוקולדי בליווי קרם אננס טעים, אחד לימון פסיפלורה. קינוחים חביבים שסוגרים את הצורך במתוק בסיום הארוחה, לא מעבר לזה.

Ergon

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

מסעדה/מעדנייה- מתחם אוכל ששייך למלון בעל אותו השם. מתחם שלא כדאי לכם לפספס! קודם כל זה מקום מהמם לחומרי גלם שווים וכייפים לבשלנים, נקניקים, גבינות, הכל באיכות טובה, מקום נקי ומעוצב, שרק עושה חשק לקנות. ובנוסף יש במקום מסעדה שפתוחה לאורך כל היום. אנחנו ישבנו בה לארוחת בוקר, הבנות הזמינו בורקס תרד שהיה ממש מצויין. ואני הזמנתי יוגורט יווני עם פירות וגרנולה שהיה מעולה. היוגורט היה סמיך מאוד בדיוק כמו שאני אוהבת, עשיר, בעל אחוזי שומן גבוהים, ובשילוב עם הפירות והגרנולה, היתה לי ארוחת בוקר מושלמת.

Roof Top Electra Metropolis Hotel

יש המון מסעדות וברים בגגות של בתי מלון בעיר. היינו בגג מלון אלקטרה, לנשנוש צהריים. רצינו משהו קליל ולא כבד- הזמנו פלטת גבינות, סלט קיסר עם עוף ובייקון וסלט יווני. היתה ארוחה קלילה וטעימה, וגם הקוקטיילים היו מצויינים. והכי שווה- הנוף, כמו מכל מקום בעיר הזו.

Katzis

פטיסרי שקיבלנו המלצה על הכנאפה שלהם, שבאמת היה טעים, לא כבד ולא מתוק מידי, ומכינים אותו רק לאחר ההזמנה, אז בכלל שווה. לגמרי ממליצה. יש שם עוד קינוחים שלא טעמנו- סברינות, מגוון בקלאוות, שוקולדים ועוד.

Wild Souls

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

חנות קסומה ומדליקה שנתקלנו בה במקרה. קודם כל העיצוב והאסתטיקה משכו אותנו פנימה. דבר ראשון ראינו כמה סוגים של חלבה, כולל קוביות חלבה שהוגשו לטעימות, והן היו מצויינות. בנוסף ישנם קינוחים טבעוניים שנראו מצויים, אך לא טעמתי. ומדפים מלאים במגוון גדול של מחיות אגוזים. הכל נראה מצויין, ושווה להיכנס.

Kolios

חנות עם עשרות סוגים של דבש, וממש ממש שווה להגיע, לטעום ולחזור לארץ עם כמה סוגי דבש מיוחדים. יש במקום גם מתוקים, מגוון שמנים וחומרי גלם נוספים.

שכונת פסירי:

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

פשוט להסתובב ברחובות היפים שבה, כיכרות קטנות, חנויות מהממות, אווירה כייפית וצעירה, ציורי גרפיטי, בתי קפה. שכונה מדליקה.

Zoubourlou מקום נחמד לארוחת בוקר.

Nancy’s Sweet Home- המלצה שקראתי עליה בקבוצות בפייסבוק לחנות קינוחים בשכונה. הזמנו 2 קינוחים- עוגת שוקולד שהמלצרית המליצה עליה כשאמרה שהיא הכי נמכרת אצלם, והשני מאפה שבדיוק יצא מהתנור והיה נראה כייפי ומנחם. שני הקינוחים הוגשו עם גלידת וניל איומה, ועוגת השוקולד היתה בטעם מזעזע. בקיצור, עשו לעצמכם טובה, ותוותרו.

Atlantikos מסעדת דגים חביבה שמאוד מומלצת, אבל לא הייתי מגיעה במיוחד אליה. לא טעמנו מנה שהיתה באמת יוצאת דופן בטעמים, בהגשה, בתוספות. המנות היו סבבה, לא מעבר.

שכונת פלאקה:

השכונה למרגלות האקרופוליס

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

גם כאן כיף לטייל ברחובות הקטנים, יש המון מסעדות מגניבות, חנויות ובתי קפה.

Anefani כיף לשבת כאן על הגג, נוף משגע, אוכל טעים. הבנות הזמינו מוסקה שמאוד נהנו ממנה (אני לא חובבת חצילים), הזמנו גם פלטת גבינות, ציזיקי, עלי גפן. היה כיף וטעים.

סיורים מודרכים בעיר:

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

סיור מבוסס טיפים שהזמנו עם חברת FreeTour.com. סיור בין כ- 3 שעות, סיור היסטורי בעיקרו, שעובר במקומות העיקריים והחשובים למי שלא מכיר את העיר, ומלווה בהסברים על האתרים ההיסטוריים החשובים – יצאנו מכיכר מונסטיראקי לשוק הפשפשים, עברנו ליד כמה מהמבנים החשובים בדרך, כמו הסטואה, טיילנו בכמה מהרחובות המיוחדים והיפים שלמרגלות האקרופוליס, ירדנו חזרה לרחובות הראשיים, קצת כנסיות,  והגענו עד לגנים הלאומיים של העיר- פארק היסטורי גדול, מטופח ויפה עם סיפור מעניין מאחוריו. היה סיור מעניין עם אחלה מדריך שממש רואים שנהנה ממה שהוא עושה. אבל היינו מקצרות קצת בהסברים, זה היה יותר מידי עבורנו….

סיור עם רן ולירן:

כשהגעתי לאתונה בינואר עם ליהי, הזמנתי סיור עם רן ולירן, עליהם קראתי הרבה המלצות בקבוצות השונות. הסיור שלהם הוא סיור טעימות של 3 או 4 שעות, שעובר בכמה מהשכונות בעיר. סיור ממש ממש מומלץ!!!

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

מאוד נהננו מהטעימות ומהמקומות המעניינים שלקחו אותנו, ובזכות הסיור הכרתי הכרות בסיסית וחשובה של העיר- היו לנו טעימות של מתוקים מקומיים, ביקור בחנויות מעניינות שאין סיכוי שהייתי נכנסת אליהן כך סתם, ביקור בכלבו Attika לטעימות של שוקולד בבוטיק שוקולד בכלבו, שוק מקומי, יצרן זיתים מעולה, הכרת השכונות המעניינות, שתי ארוחות טעימות ממש עם אוכל יווני אוטנטי, אחת במעדנייה בשוק והשנייה בטברנה, Roof Top במלון A for Athens. שניהם פשוט מקסימים ועושים את הסיור לכיף אחד גדול, ממליצה בחום!! ליחצו כאן לאתר שלהם.

הר ליקבטוס:

מקום לתצפית עוצרת נשימה על כל אתונה. הלכנו ברגל דרך שכונת קולונאקי ל-  Lycabettus Hill Funicular שם לוקחים רכבל שמוביל לקצה ההר. אנחנו הלכנו ברגל מהדירה לרכבל, אפשר כמובן להגיע גם במונית. הנוף באמת מטורף, ושווה לחכות לשקיעה, למרות שאז מתחיל העומס המטורף בהר, וזה בדיוק הזמן לרדת חזרה…. יש גם מסעדה ובר בקצה ההר.

Stavros Niarchos Foundation Cultural Center

מרכז תרבות שנמצא כ- 10 דקות נסיעה ממרכז אתונה. הגענו אליו במונית שעלתה 12 אירו, והכניסה אליו ללא תשלום.

מבנה מרשים בו נמצאת הספרייה הלאומית שגם מארחת תערוכות מתחלפות, האופרה, ותעלת מים באורך של 400 מטר עם מופע מזרקות חביב.

אתונה ניצן קינוחים וסדנאות

לאחר הביקור בתערוכות לקחנו מעלית לקומה האחרונה, לגג המבנה, שם זוכים לתצפית עוצרת נשימה- לים, למרינה, לנוף האורבני של אתונה ולהרים שמסביבה. מהתצפית ממשיכים לפארק יפייפה שניתן לטייל בו עד ליציאה מהמתחם.

רחוב Adrianoy

המלצה לרחוב קניות מהנה עם חנויות כיפיות, לא חנויות מותגים בניגוד לרחוב ארמו.

הגעה לאתונה:

הגענו בטיסה עם חברת Aegean. בהלוך היה עיכוב של כשעה ביציאה, בחזור יצאנו בזמן.

משדה התעופה רצינו לקחת מונית לעיר, ובדיוק הכריזו על שביתת מוניות לשעה. לכן לקחנו אוטובוס מהשדה לכיכר סינטאגמה.

לינה:

תמי מצאה לנו דירה מושלמת, גם מבחינת מיקום וגם הדירה עצמה משופצת, מעוצבת, מרווחת ונקייה. התגוררנו בשתי דירות צמודות, כל דירה התאימה לזוג.

ניתן למצוא אותה בבוקינג: Fivos Lifestyle Suite

בנסיעה שלי עם ליהי לאתונה בינואר האחרון, היינו במלון Hellenic Vibes Smart Hotel. המלון היה נפלא, מיקום מושלם במרכז, מלון חדש עם חדרים מעוצבים ונקיים, וקיבלנו חדר עם נוף מושלם לאקרופוליס.

שמירת חפצים:

מכיוון שהטיסה היתה בערב והיינו צריכות לפנות את הדירה בצהריים, שמנו את המזוודות באחד המקומות לשמירת חפצים שהיו קרובים לדירה. אנחנו הגענו למקום קרוב לדירה ברחוב Nikis 17, בשם Store Luggage in Athens. המקום שייך לזוג מקסים וידידותי, שהיו הבעלים של חנות ירקות שעשו הסבה לשמירת חפצים (: בנוסף הם מייד הציעו שכשנבוא לאסוף את המזוודות, הוא ידאג לנו למונית נקייה ומדוגמת לשדה התעופה, הבטיח וקיים.

שעת התה ניצן קינוחים וסדנאות

ההרשמה לנבחרת C לקורס ההכשרה “שעת התה בפריז” נפתחה, כל הפרטים כאן

הכשרה בת 6 מפגשים פרונטליים בסטודיו בהרצליה, בליווי אישי שלי!

קורס אינטימי עם 6 משתתפים בלבד, בו תלמדו להכין קינוחים, מאפים ומלוחים אלגנטיים, טעימים ומושקעים בקונספט המרגש של ארוחת שעת התה בפריז.

בנוסף לליווי ולהכשרה בסטודיו, מתווסף קורס דיגיטלי נלווה, עם תוכן שונה ומשלים לתוכן שיועבר במפגשים הפרונטליים

תגובות ומחשבות

אולי יעניין אותך גם

לבבות טראפלס

טראפלס-אחד הפינוקים הכי קלים ומהירים, ועם זאת אחד הטעימים. כל כך פשוט להכין אותם, והכי כיף להכין אותם בתבניות סיליקון, באיזו צורה שתירצו. אני מכורה לתבניות

עוגיות קינמון ופקאן

מתכון לעוגיות שוות ומיוחדות, שהכנתי לאירוח באחד ממפגשי קורס שעת התה אצלי בסטודיו. העוגיות היו כל כך מוצלחות, שמייד התבקשתי לשתף במתכון. העוגיות משלבות

עוגות לימי הולדת

עוגות מעוצבות לימי הולדת- העוגה שהבנות שלי הכי אוהבות שאני מכינה, כי הן העוגות הכי זכורות להן מהילדות (היום הן כבר עמוק בגיל ההתבגרות). העוגות שליוו אותי

לקריאה >>
@כל הזכויות שמורות ניצן קינוחים | | תקנון האתר        עיצוב אתר לִהְיוֹת עַצְמָאִית